Piskerien kohdalla puikattiin niiden taakse Luvian saaristoon Pihlavakarin sivuitse. Porissa oli pitkä suora ilman saariston suojaa, Yyterin hiekat jäi jonnekkin styyran puolelle utuun näkymättömiin, Tahkoluodon satama ohitettiin ja siirryttiin Merikarvian vesille. Juurikaan muita veneitä ei enään täällä näkynyt. Ennen Kristiinankaupunkia ja Kaskisia on rannikon tuntumassa pitkiä saaria. Ajoimme näiden saarien takana parin kaapelinmitan levyisessä "kanavassa". Skafftungin länsiranta nimisessä paikassa oli jonkinlainen vieraslaituri, ei hääppöinen, mutta lepotauko oli nyt tarpeen. Samalla lämmitettiin kanakeittoa hengen pitimiksi.
Tauon jälkeen piti miettiä mikä olisi realistinen tavoite yöpaikaksi tälle päivälle. Paljoa
aikaa ei päivän valolla enään olisi. Oikseataan ainoat järkevät vaihtoehdot olisivat lähekkäin
sijaitsevat Kaskinen tai Kristiinankaupunki. Huonona puolena näissä molemmissa
olisi avoimuus etelätuulille mikä nyt vallitsi. Säätiedoitus lupaili kuitenkin
länteen päin kääntyvää ja heikkenevää tuulta joten siihen luottaen valitsimme yöpymispaikaksi
vaihtoehdoista toisen, Kristiinankaupungin. Siellä olimme ainoa vieras hotellin puoleisessa
vierasvenelaiturissa. Ei silti siellä kaupungin puolellakaan näyttänyt ketään
olevan. Yöllä tyyntyi ja aamulla heräiltiin samaan aikaan kun hotellin yökerhon
viimeiset asiakkaat lähtivät hoilottaen kotiin.
